Vražda maličkej ma pomaly prestáva zaujímať. Nechce sa mi ju riešiť. Veď čo je na tom? Človek hore, človek dole... Nič nového pod slnkom. Prasprostý motív – žiarlivosť / nevera. Klasický vzťah mladých. Nedbajú o nič. O nikoho. A tak to potom dopadá. Mysliac si, že objavili TÚ lásku odumierajú zo sveta, ale iba na chvíľku. Stretávajú novýchľudí, čo by nebolo až tak samo o sebe pocitom tak zraňujúcim, ako keď sa vracajú k odvrhnutým. Existujúce lásky sa rozplívajú ako pena na jazyku. Všetko mokvá, tečie, krváca. Bľabotajú čosi o čom nemajú ani tušenia a tvária sa pri tom hrozitánsky vážne. Sú vážny. Veď veria, že práve to je ono a ono to zväčša nie je ono. Odkopnutí pregĺgajú sliny, znovudobytí ich zas produkujú. Hnev sa stupňuje až dosiahne vrchol. Láska ide za smrť. Smrť ide za lásku, za láskou. Dve strany tej istej mince, tak dôverne prepletené ako milenci. Neprikrášlené vety, city, činy. Trvalá túžba odkopnutého dráždi myseľ do vyčerpania súdnosti. Nastupuje odpor. Tak umelo udržiavaný odpor. Tak nechutne cudzí odpor. Stále je však šanca vrátiť sa. Po ňom nastupuje opäť uvoľnenie. Nechuť, možno opätovné zamilovanie sa do kopačky. Človek sa málokedy vráti ak dostane zlý podnet. Zviera sa nevracia nikdy. Umrie radšej hladom. Ale človek je príliš smedný, príliš sa chce napiť. Nestačí priateľské potľapkanie po pleci. Potrebuje lásku. Nie tisíc ďalších žien. Možno sa ňou rozptýli, ale nazasíti. Potrebuje jednu lásku od nej. Nik iný v ten moment nemá cenu. Iba ona. Odmietnutie, podraz, zrada, podvod, podľahnutie. Tu sa rodí smrť. Zdá sa tak ušľachtilá, pevná, jediná, ako miesto odpočinku a zdroj nevyčerpateľného prameňa. Sámmum. Phaetonove kone zároveň nirvána...
Pol siestej ,
a na mna sada prach.
Pol siestej,
a ty stale nie si vo dverach.
Pol zivota
Pol siestej
a teba niet doma
ked zomrie srdce cloveka
potom aj laska skona
ked ostava sama doma.
Len slzy na tvari predstavuju cit.
Nic sa ti nedari a stracas volu zit.
Mat tvoju ruku na lici, po tvojom boku byt!
Povedat milujem Ta!
odpovies: Prid!
Ale naco a kam?!
To malo co sme mali, uz zobrali nam...
Teba zotnu ako kacira,
ja ostanem sam...
Pozor!!!
Predam basne!
Ved z coho ma basnik zit,
ked z krasy sveta okolo
mu ostala hola rit.
Nikto ich nechce?
Tak ich dam!
Nech sa paci, len racte madame...
Nechcete? Nech berie ich cert,
nemozem jest?!
Ani pit nebudem!
Nech umriem teraz hned!
Nech…
Milovať je surové, je ako bitka, je ako chlad.
Milovať sa s ženou, milovať sa ako chlap...
Je toľko, Bože, toľko vecí na svete,
že láska mohla ostať čistá
pre Ježiša Krista, pre Krista...
pre... čistá.
Smútok utopený v láske, ruky na retiazke citu
vejú
oči plačúce radosťou,…
Milovať Orchideu znamená milovať Tebaa nech je Ti stále na pamäti,že si orchidea.Nikdy nevednúcaNikdy ako OBYČAJNÁ ružaako narcis Si orchideanehynúcakvitnúcaprekrásna orchideaz davu vytŕčaz vody vykvetáz lásky vyzretá orchidea…
Vražda maličkej ma pomaly prestáva zaujímať. Nechce sa mi ju riešiť. Veď čo je na tom? Človek hore, človek dole... Nič nového pod slnkom. Prasprostý motív – žiarlivosť / nevera. Klasický vzťah mladých. Nedbajú o nič. O nikoho. A tak to potom dopadá. Mysliac si, že objavili TÚ lásku odumierajú zo…
Liečba detí s ADHD pozostáva z multimodálneho terapeutického prístupu, tzn. z rôznych terapeutických intervencií (zásahov), ktoré sa vykonávajú súbežne tak priamo s dieťaťom, ako aj nepriamo s učiteľmi, vychovávateľmi a rodičmi.
Intervencia u dieťaťa: kognitívno-behaviorálna psychologická…
Sedím v byte s rukami na počítači
a zdieľam s Tebou naše city
Si moja Amerika. – Ja Tvoj New Yor City.
Rozmýšľam, v hlave si robím inventár myšlienok,
čírych a čistých ako živá voda,
Nadýchneš sa, zo studne túžiš piť.
Nad zemou oblohou nesie sa mesiac,
Ten večný gondolier a hviezdy…
Odchádzajú tí
ktorí by nemali
Bolesť uväznená
v tesnom golieri
na ktorom
(zá)visí
(ne)bytie
Na to si asi nikdy nezvyknem
že takto končia mladí
Do mramorových dosiek
strieľam pohľadom
loptičky s otáznikmi
Vždy sa vrátia naspäť
bez odpovedí
Najčastejšie otázky o deťoch s ADHD v škole:
Je dieťa s ADHD aj agresívne?
ADHD sa zvyčajne s agresivitou nespája. Deti s ADHD môžu mať emočnú dysreguláciu, čo v kombinácii s ich impulzívnosťou môže mať výrazný vplyv na ťažkosti so sebaovládaním hnevu. Epizódy „závažnej poruchy kontroly so slovnou…
(Marienke)
Vonku je tak strašne cukrovo
že si radšej ani neosladím kávu
Možno je dobré
aspoň z času načas
nechať veci také aké sú
bez prísad
naakumulovaných túžob
a samodruhých špekulácií
Možno je dobré
začať občas znovu
pri horkej káve
List je prázdny,
List mojich priateľov.
Čo vidia ma z ozvenou,
A nevidia ten obraz krásny.
Tak sa veru nedočkajú spásy,
A len pre meškajú toľko krásy.
Tvária sa že sú oporou,
No pri tom sú len prázdnou komorou.
Mám sa báť... že nepríjmu ma,
Čakať... či všimnú si ma ?
Mám…
Pridať nový komentár