100.0000
(1)
Left
Novinka
Center
Kocúr nie je sliepka

Príbeh o milom kocúrikovi Ňufkovi, ktorý sa bude páčiť tzv. integrovaným deťom a ich rodičom a učiteľom.
Krásny hrejivý príbeh o tom, že byť iný, neznamená byť menej dôležitý.

 

EAN
9788081331237
Počet strán
64
Formát knihy
120x173 mm
Pre deti od (rokov)
7
Väzba knihy
tvrdá
Weight
242 g
Right
9,50 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Hodnotenie

Pridať nový komentár

5

Myšlienka neurodiverzity, ktorá je v pozadí rozprávky „Kocúr nie je sliepka“ nás učí, že byť iný nemusí byť vždy len nevýhodou. Práve iné usporiadanie mozgu prináša v dôležitých okamihoch odlišný pohľad, inú perspektívu, ktorá môže byť pre daný problém riešením.
V súčasnej dobe, keď sa školy stretávajú s nebývalým nárastom počtu integrovaných detí, keď sme konfrontovaní s „inakosťou“ viac, ako kedykoľvek predtým, je dôležité vedieť s tým pracovať. Prvým krokom by malo byť pochopenie, vcítenie sa do kože toho, kto takúto inakosť voči svetu môže pociťovať, resp. pociťuje. A tiež v ňom vzbudiť pocit akceptácie a pocit jeho vlastnej vnútornej hodnoty tým, že rešpektujeme jeho prežívanie. Aby dieťa, ktoré sa snaží začleniť do normokultúry intaktnej populácie, napriek ťažkostiam a prekážkam, vždy cítilo, že je dôležitým prvkom a súčasťou spoločnosti. K tomu prispieva aj tento pekný a hrejivo „ľudský“ rozprávkový príbeh pre deti aj dospelých. Danú tému a jej stvárnenie môžem jednoznačne odporučiť.

Kocúrika Ňufka raz gazda priniesol na svoj dvor. Bola tam aj škola, kam chodili sliepočky. Kocúrik tam tiež začal chodiť a veľmi sa mu tam páčilo. Niektorým sliepočkám však vadilo, že sa správa inak ako ony. Občas sa škrabal, občas oblizoval, niekedy si zdriemol. Sliepočky sa mu začali vysmievať. Aj ony však nakoniec pochopili, že kocúrik je vlastne fajn, aj keď je iný ako ony. 

Otázky k príbehu nájdete na konci knihy.

73

Eliska Tamaskovicova

Autorka

Eliška Tamaškovičová pochádza z Nových Zámkov, študuje na PF Univerzity Komenského, aby sa mohla stať učiteľkou.
Momentálne pracuje na ZŠ ako asistentka pedagóga.
Rada tvorí, maľuje, spieva a trávi čas s deťmi.
Miluje rozprávky a každý večer so svojou dcérkou číta v posteli.
Kocúr nie je sliepka je už jej druhé dielo venované deťom.

 

 

 

 

 

 

Zuzana Kosec

 

Ilustrátorka

Zuzana Kosec pochádza z Trenčína, vyštudovala grafiku na Akadémii Umení v Banskej Bystrici a aktuálne pokračuje v štúdiu v odbore Voľné výtvarné umenie.
Najlepšie sa cíti v čiernej farbe, medzi rastlinami - v realite, aj na papieri.
Okrem ilustrovania tvorí pod umeleckým menom Gwynoe.
Kocúr nie je sliepka je jej druhou ilustrovanou knižkou.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov