0
(0)
Left
Center
Everest - hora smrti

Významný slovenský geograf, horolezec, cestovateľ a spisovateľ.

Organizoval a viedol 70 významných ciest a výprav na všetky kontinenty Zeme.

EAN
9788081330278
Počet strán
372
Formát knihy
163x233 mm
Väzba knihy
tvrdá s prebalom
Weight
1 027 g
Right
17,00 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Nová kniha známeho cestovateľa, geografa, horolezca a spisovateľa Františka Keleho a úspešného autora literatúry faktu J. Duffacka, o odvrátenej stránke tohto nádherného športu, o ľuďoch, ktorým sa nenaplnili ich predsavzatia, o horolezcoch, čo nemali to šťastie vrátiť  sa domov k svojim najbližším.

O Mount Evereste existuje veľké množstvo všakovakej literatúry, ktorá sa však v prevažnej miere zaoberá úspešnými výstupmi na vrchol. V oveľa menšom rozsahu sa spomínajú tragédie, ktoré sa udiali počas vyše deväťdesiatročného snaženia človeka získať skalp najvyššieho kopca na svete.

27

František Kele

František Kele

*21. marec 1936 - †19. október 2014, významný slovenský geograf, horolezec, cestovateľ a spisovateľ. Organizoval a viedol 70 významných ciest a výprav na všetky kontinenty Zeme. Medzi najvýznamnejšie patrí prvá československá a slovenská expedícia Himaláje ’84 - Sagarmatha (Mount Everest) a prvá slovenská expedícia na Severný pól (1993). Cestovateľsky významné sú aj jeho tri cesty okolo sveta. Posledné roky sa venoval štúdiu a popularizácii troch významných Slovákov: Móricovi Beňovskému, Martinovi Kukučínovi a najmä Milanovi R. Štefánikovi. Kele je autorom a spoluautorom 35 knižných publikácií. Známe sú napríklad – Milan R. Štefánik, významný cestovateľ a jeho nasledovníci, Encyklopedie velehor světa (spolu s P. Mariotom), Moje dotyky s Everestom, Madagaskarský denník (s M. Musilom), Dni a noci pod Južným krížom (s Ľ. Keleovou), Späť domov cez Rapa Nui, Na hrane a rad ďalších. Je dvojnásobným laureátom Ceny SAV za popularizáciu vedy, držiteľom Pamätnej medaily Mateja Bela za rozvoj geografických vied, dvojnásobným držiteľom Zlatého odznaku IAMES, Zlatej medaily prezidenta Francúzskej Polynézie, získal nomináciu na štátne vyznamenanie (2011), je laureátom Krištáľového krídla za celoživotné dielo (2010) a držiteľom ďalších ocenení.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov