386
Kope vás múza

Odpočuté (4)

Je ten gulášek volný ?

Jeden môj priateľ mi rozprával roztomilú príhodu so slušným bezdomovcom.
Jedol vraj raz na Morave pri akomsi bufete "na stojáka" držkovú polievku, keď k nemu pristúpil bradatý bezdomovec v ošumelom oblečení, ukázal ostýchavo na opustený nedojedený tanier na stole obďaleč a spýtal sa:
Je ten gulášek volný?
Po odsúhlasení, že gulášek je naozaj voľný, sa slušne poďakoval a s chuťou sa pustil do jedenia.

Využitie: Na podujatiach, spojených s podávaním jedla používame v prítomnosti zasvätených obligátne túto vetu, keď si chceme napr. nabrať zo spoločnej misy polievku, či zákusky. Na turistických akciách je vhodné pri spoločnom "stolovaní" kdesi v lese, namiesto vety: "Mohol by som ochutnať z Tvojej paštéty?" použiť "Je ten gulášek volný? a zároveň bez čakania na odpoveď siahnuť po chutnej koristi. Nezasvätení nechápu - zasvätení bleskurýchlo blokujú konzervu...


Comments

Pridať nový komentár

Skúsim si zapamätať do leta. Na Revišti by sa to mohlo zísť :P

... hlad je vážna vec, treba si chrániť konzervy aj pred slušnými bezdomovcami...

... na druhej strane tam človek občas zažije aj pocit Oplatí sa žiť!

tak toto je zatiaľ najlepšia hláška jednoznačne! :D takýto "vedúcko" niekde na hlavnej stanici a pod. dokáže vždy zdvihnúť náladu :) (v horšom prípade tlak :D)

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
107
Počet nazbieraných
6, 824

Bývam pri Nitre na okraji strašidelného pohoria Tribeč. Som dlhoročný splavovač riek, jazier a morí. Okrem toho sem-tam vydávam knihy.

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť