0
(0)
Left
Center
Charlie a veľký sklený výťah
Autor

Pokračovanie príbehu malého Charlieho z továrne na čokoládu. 

Knihy Roalda Dahla majú rady deti aj ich rodičia.

EAN
978-80-8133-110-7
Počet strán
265
Formát knihy
139x216 mm
Pre deti od (rokov)
8
Väzba knihy
tvrdá
Weight
361 g
Right
9,50 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Nik nepochybuje o tom, že pán Wonka je úžasný čokoládový mág, ale Charlie i jeho rodina ani trochu nedôverujú jeho pilotným schopnostiam, najmä ak to, čo pilotuje, je veľký sklený výťah, stúpajúci do stratosféry.

Prezident (ukážka z knihy)

Pol míle za nimi Shuckworth, Shanks a Showler stále udržiavali televíznu kameru nasmerovanú na veľký sklený elevátor. A po celom svete milióny a milióny ľudí s napätím sledovali pri svojich televíznych obrazovkách tú drámu, čo sa odohrávala dvestoštyridsať míľ nad povrchom Zeme. Vo svojej pracovni v Bielom dome sedel Lancelot R. Gilligrass, prezident Spojených štátov amerických, najmocnejší muž zemegule. V tej kritickej chvíli rýchlo zvolal k sebe všetkých svojich najdôležitejších poradcov a zaraz tam aj prišli a pozorne sledovali na gigantickej televíznej obrazovke každý pohyb tej nebezpečne vyzerajúcej sklenej veci a ôsmich zúrivo vyzerajúcich astronautov v nej. Prítomný bol celý vládny kabinet. Bol tam najvyšší veliteľ armády so štyrmi ďalšími generálmi, hlavný admirál námorníctva aj veliteľ leteckých síl a hltač mečov z Afganistanu, prezidentov najlepší priateľ. Prišiel aj prezidentov hlavný finančný poradca, ktorý stál uprostred pracovne a snažil sa udržať na hlave štátny rozpočet, ale ten znovu a znovu padal. Najbližšie pri prezidentovi stála viceprezidentka, mohutná osemdesiatdeväťročná dáma s chlpmi na brade. Keď bol prezident malý, bola jeho pestúnkou a volala sa slečna Tibbsová. Ona mala skutočnú moc v štáte. Od nikoho nestrpela žiadne vylomeniny. Niektorí ľudia vraveli, že je rovnako prísna na prezidenta, ako keď bol dieťaťom. Bola postrachom Bieleho domu, a dokonca aj šéfa tajnej služby zalieval pot, keď ho pozvala na rozhovor. Len sám prezident ju mohol volať ňaňa. V miestnosti bola prítomná aj prezidentova slávna mačka, pani Cickulína.

Teraz bolo v prezidentovej pracovni absolútne ticho. Všetky oči sledovali na televíznej obrazovke, ako tá malá sklená vec s vystrelenými raketami hladko kĺže k Vesmírnemu hotelu USA.

„Spoja sa s ním!“ skríkol prezident. „Vystúpia na palubu nášho vesmírneho hotela!“

„Vyhodia ho do vzduchu!“ vykríkol hlavný veliteľ armády. „Zničme ich skôr, než to urobia – bum bác, tresk, ra-ta-ta.“ Armádny generál mal na uniforme toľko medailí a stužiek, že mu pokrývali celú prednú časť kabáta a pokračovali aj dolu na nohaviciach. „Vydajte rozkaz, pán prezident,“ povedal. „Urobme si superstrieľačku.“

„Buď ticho, ty hlúpy fagan!“ zahriakla ho slečna Tibbsová a veliteľ armády sa stiahol do kúta.

„Počúvajte,“ prehovoril prezident. „Ide o to, kto súodkiaľ prichádzajú. Kde je môj hlavný špión?“

„Tu som, pane, pán prezident, pane,“ habkal hlavný špión.

Mal falošné fúzy a falošnú bradu, falošné mihalnice, falošné zuby a hovoril falzetom.

„Klop-klop,“ povedal prezident.

„Kto je to?“ spýtal sa hlavný špión.

„Čaplisteho.“

„Aký Čaplisteho?“

„Čapli ste ho?“ spýtal sa prezident.

Nasledovalo krátke ticho. „Pán prezident sa vás na niečo spýtal,“ povedala slečna Tibbsová ľadovým hlasom. „Už ste niekoho čapli?“

„Nie, madam, ešte nie,“ povedal hlavný špión a začal sa mykať.

„Tak toto je dobrá príležitosť,“ vyhŕkla slečna Tibbsová.

„Presne tak,“ povedal prezident. „Ihneď povedzte, kto je v tej sklenej veci!“

„Nuž, to je veľmi ťažká otázka,“ povedal hlavný špión a pomykal falošnými fúzmi.

„Chcete povedať, že to neviete?“

„Chcem povedať, že viem, pán prezident. Aspoň si myslím, že viem. Počúvajte. Práve sme vystrelili na obežnú dráhu najúžasnejší hotel na svete. Je to tak?“

Z anglického originálu Charlie and the Great Glass Elevator, vydaného nakladateľstvom Penguin Books Ltd v Londýne (Puffin Books), preložila Eva Preložníková.

ROALD DAHL je najznámejším autorom detských kníh minulého storočia. Jeho príbehy pre deti sú fascinujúce, provokujúce, zábavné i dojemné. Stále je najlepším rozprávačom príbehov na svete. 

„Dahlovky“ čítajú aj deti, ktoré inak nečítajú. A s radosťou si ich prečítajú aj rodičia.

„Ak máš pekné myšlienky, budú ti vyžarovať z tváre ako slnečné lúče a vždy budeš vyzerať pekne.“ (R. Dahl)

QUENTIN BLAKE (1932), jeden z najuznávanejších britských ilustrátorov, tvorca komiksov, dlhoročný prispievateľ do časopisov Punch, Spectator a mnohých iných, začal ilustrovať knihy pre deti začiatkom 60. rokov. Ilustroval knihy Roalda Dahla a mnohých iných prominentných britských tvorcov detských kníh. Spolupráca s Roaldom Dahlom bola významným obdobím jeho súkromného i profesionálneho života. Ide o mimoriadne vzácny prípad súladu dvoch autorských poetík. Blake napísal a ilustroval aj vlastné knihy pre deti. V roku 1988 dostal cenu OBE.

41

Eva PreložníkováEVA PRELOŽNÍKOVÁ, skúsená prekladateľka a odborníčka na anglickú a americkú detskú literatúru, získala za preklad knižky R. Dahla: Žirafa, Pelly a ja medzinárodnú cenu za kvalitu prekladu – diplom Čestnej listiny IBBY (Medzinárodná únia pre detskú knihu).

Cena sa udeľuje sa každé dva roky autorom, ilustrátorom a prekladateľom za jednu z najlepších detských kníh vydaných v danej krajine za posledné dva roky.

Toto ocenenie získal aj Otakar Kořínek za preklad Pána prsteňov I.-III. 

Eva Preložníková v Múzeu Roalda Dahla v Great Missendene.

Roald DahlROALD DAHL (1916 – 1990), známy britský autor hrôzostrašných poviedok pre dospelých, majster čierneho humoru, je zároveň jedným z najobľúbenejších a najprekladanejších autorov detských kníh 20. storočia. Deťom od 7 do 12 rokov venoval viac než 20 kníh, prevažne detských bestsellerov, ktoré čítajú deti na celom svete. Zázračne vzbudzujú záujem o čítanie aj u detí, ktoré inak nečítajú. Čitateľsky najúspešnejšou časťou Dahlovej tvorby pre deti sú fascinujúce, ale i provokujúce, zábavné, no i dojemné príbehy, akými sú Jakub a obrovská broskyňa, Matilda, Čarodejnice, Charlie a továreň na čokoládu, Danny - majster sveta, Fantastický pán Lišiak, Hastrošovci, Jurov zázračný liek a Kamoš obor. Menším deťom venoval krásne ilustrované knižky Zázračný prst, Obrovský krokodíl, Žirafa, Pelly a ja. Mnohé z Dahlových príbehov pre deti boli sfilmované, ako napríklad Matilda, Danny – majster sveta, Čarodejnice, Jakub a obrovská broskyňa, Charlie a továreň na čokoládu a Fantastický pán Lišiak. Dahlov „detský horor“ Čarodejnice získal prestížnu cenu Whitbread Award a Matilda The Children's Book Award.

V Anglicku existujú dve múzeá Roalda Dahla. Jedno z nich, v Great Missendene – mestečku, v ktorom autor žil a tvoril – je netypické, interaktívne literárne a vzdelávacie centrum, ktoré u detí podporuje fantáziu, tvorivosť a lásku ku knihám.

V ankete o najobľúbenejšieho autora detských kníh, organizovanej medzi anglickými deťmi a ich rodičmi v roku 2013 k Medzinárodnému dňu detskej knihy, Roald Dahl porazil J. K. Rowlingovú.

Muzikály Matilda a Charlie a továreň na čokoládu sa úspešne uvádzajú na javiskách londýnskych divadiel i na Broadwayi.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov