0
(0)
Left
Center
Bohovia a bojovníci V. - Bronzová dýka
  • mládežnícka historická fikcia, fantasy
  • pre milovníkov prírody a zvierat
  • príbeh Hylasa a Pirry, dvoch mladých ľudí žijúcich v dobre bronzovej
  • 5. diel série 

DOBRÉ ČÍTANIE PRE CELÚ RODINU

EAN
9788081330698
Počet strán
256
Formát knihy
157x240
Pre deti od (rokov)
12
Väzba knihy
tvrdá s prebalom
Weight
400 g
Right
7,50 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Dych vyrážajúci dobrodružný príbeh z gréckej doby bronzovej – doby náčelníkov, bronzových zbraní, bojových dvojzáprahov a pradávneho čara, kedy sa aj najúbohejší pastier kôz mohol vymaniť zo svojho poníženého postavenia a stať sa hrdinom.

Bronzová dýka je piatou časťou príbehu o Hylasovi a Pirre, o ich dobrodružstvách, o prekonávaní nebezpečenstiev. (I. Divoch, II. Horiaci tieň, III. Oko sokola, IV ).

Ak bude čepeľou vládnuť Divoch, Dom Koronosov zhorí...

STRASTIPLNÝ NÁVRAT DOMOV
HROZBA Z OBLOHY
ROZHODUJÚCA BITKA

V poslednom príbehu série, Bronzová dýka, sa Hylas vracia tam, kde jeho dobrodružstvá začali. Spisovateľka čerpala zo svojich ciest po Grécku.

Základom sú poznatky získané z pobytu v Lakónii, zvlášť v úzkej doline Langada, ktorá sa vinie rozoklaným pohorím Taygetos, ďalej v oblasti okolo priesmyku Langada, kde autorka strávila niekoľko dní a napokon na pobreží a v jaskyniach pri Vlychade v zátoke Diros v juhozápadnej Lakónii.

Hylas a Pirra sa priplavia do Akey.  Pre Hylasa je to návrat domov - nie radostný, ale nádejný. Podarí sa mu nájsť svoju malú sestru Issi, ktorú nevidel už dlhé roky? Je ešte nažive? Pre Pirru je Akea cudzia, neznáma krajina...

Aby sa navždy skončila krutovláda Vrán, Hylas a Pirra musia získať bronzovú dýku, ktorá sa znova dostala Vranám do rúk a zaručuje im neporaziteľnosť.

Pútavá, dychvyrážajúca séria príbehov Michelle Paverovej z bronzovej doby - Bohovia a bojovníci - dospieva k dramatickému záveru.

Skvelý, napínavý príbeh o odvahe a tajomstvách.
The Times

Autorka má výnimočnú schopnosť zaľudniť prázdne miesta v pradávnej histórii živými vierohodnými postavami
a vytvoriť dobrodružno-historicko-fantastický príbeh, ktorý splní očakávania čitateľov a čitateliek vo veku 9+.
Spôsob, akým píše o zvieratách (levie mláďa, delfín) je skrátka skvelý.
Spectator

Michelle Paverová je jedinečnou autorkou, pretože to, čo jej hrdinovia zažívajú v jej príbehoch, skúša na vlastnej koži – noc v pustom lese, chuť surového tulenieho mäsa, plavbu po studenom mori v malom člne, poznávanie dravých kosatiek, potápanie v ľadových fjordoch... Prešla na koni 300 míľ fínskeho lesa. Od Laponcov sa učila, ako prežiť v snehu a ľade, ako spracovať sobie kože, ako uchovať vo zvitku brezovej kôry oheň... V Transylvánii a poľských Karpatoch skúmala stopy a správanie vlkov, rysov, líšok, srncov, medveďov. Bývala s Indiánmi v severnom Mexiku i na americkom juhozápade. I preto majú jej príbehy neopakovateľnú atmosféru. Séria príbehov Kronika temného dávnoveku z doby kamennej a Bohovia a bojovníci z doby bronzovej prináša reálny obraz doby vykreslený vieryhodne a farbisto. Skutočné čitateľské lahôdky!

Eva Preložníková, skúsená prekladateľka a odborníčka na anglickú a americkú detskú literatúru, získala za preklad knižky R. Dahla: Žirafa, Pelly a ja medzinárodnú cenu za kvalitu prekladu – diplom Čestnej listiny IBBY (Medzinárodná únia pre detskú knihu). Cena sa udeľuje sa každé dva roky autorom, ilustrátorom a prekladateľom za jednu z najlepších detských kníh vydaných v danej krajine za posledné dva roky. Toto ocenenie získal aj Otakar Kořínek za preklad Pána prsteňov I.-III. 

9

PrekladatelkaEVA PRELOŽNÍKOVÁ, skúsená prekladateľka a odborníčka na anglickú a americkú detskú literatúru, získala za preklad knižky R. Dahla: Žirafa, Pelly a ja medzinárodnú cenu za kvalitu prekladu – diplom Čestnej listiny IBBY (Medzinárodná únia pre detskú knihu).

Cena sa udeľuje sa každé dva roky autorom, ilustrátorom a prekladateľom za jednu z najlepších detských kníh vydaných v danej krajine za posledné dva roky.

Toto ocenenie získal aj Otakar Kořínek za preklad Pána prsteňov I.-III. 

Eva Preložníková v Múzeu Roalda Dahla v Great Missendene.

Michelle PaverMICHELLE PAVEROVÁ sa narodila v roku 1960 v Malawi. Od svojich troch rokov žije v Anglicku. Vyštudovala biochémiu na Oxfordskej univerzite. Pracovala v právnickej firme, ale čoskoro sa osamostatnila, aby sa mohla venovať písaniu.

Je autorkou skvelého, mimoriadne úspešného medzinárodného bestselleru KRONIKA TEMNÉHO DÁVNOVEKU, situovaného do doby kamennej. Kniha je vlastne kombináciou autorkinej detskej lásky k mýtom a zvieratám, najmä vlkom, a jej dospelej vášne k cestovaniu, antropológii a archeológii.

Dobu kamennú sa snaží zobraziť čo najreálnejšie. Študovala pramene z archeológie a antropológie, aby sa dozvedela o živote ľudí v prehistorických dobách. Väčšinu praktických vecí v nich našla a využila pri písaní. Čo sa však dá nájsť ťažko, je v čo ľudia v tej dobe verili, čo si mysleli o živote a smrti. Študovala preto novšie kultúry, ako napríklad Inuitov, pôvodných obyvateľov etnickej skupiny Sami zo Severnej Škandinávie, Ainu z Japonska, Eboe a Kumio zo Severnej Afriky či Aboriginies z Austrálie. Na základe týchto poznatkov sa snažila zobraziť ľudí žijúcich v prehistorickom období a ich zmýšľanie.

Vlkov má Michelle Paver naštudovaných do detailov. Už od detstva o nich veľa čítala, vie ako reagujú v jednotlivých situáciách, ako sa k nim treba správať. Neustále navštevuje rezervácie vlkov,  zoologické záhrady a študuje ich aj vo voľnej prírode. Autorka je presvedčená o tom, že musí spoznať život v lese priamo, takpovediac, na vlastnej koži. Je pre ňu dôležité, aby čitatelia príbehov mali pocit, že sú tam, aby les cítili a počuli. Preto vycestovala do severného Nórska, východného Fínska, Laponska a pobudla som v divej prírode. Michelle Paver tak žije a dýcha Torakov svet na svojich cestách. Počas nich si totiž snaží vyskúšať všetko, čo jej hrdina v knihách zažije – plavbu v studenom mori na malej loďke, noc v pustom lese, chuť surového tulenieho mäsa, potápanie v ľadových fjordoch... Vystúpila na ľadovce, navštívila Inuitov a pôvodných obyvateľov etnickej skupiny Sami, ktorí vedia ako prežiť v snehu a ľade. V treťom Torakovom príbehu totiž prichádza sneh, ľad, tma, studené more. Vďaka štúdiu historických prameňov a zážitkov na vlastnej koži dokáže veľmi autenticky popísať chute, vône, zvuky. Navštívila aj Transylvániu, kde študovala stopy a správanie vlkov, rysov, líšok, srncov, medveďov.

Ďalšou čitateľskou lahôdkou je séria BOHOVIA A BOJOVNÍCI odohrávajúca sa v dobe bronzovej na gréckych ostrovoch. K jej tvorbe pristupovala rovnako poctivo ako ku Kronike temného dávnoveku.

Jej príbehy situované do prírodného prostredia a do dávnej minulosti sú podložené okrem štúdia knižných prameňov, aj vlastným poznávaním krajín. Precestovala Arktídu, oblasť Stredomoria a Egypt, plávala s delfínmi, odvážila sa do blízkosti žralokov, medveďov, diviakov i vlkov. Je autorkou skvelého, mimoriadne úspešného medzinárodného bestselleru KRONIKA TEMNÉHO DÁVNOVEKU, situovaného do doby kamennej.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov