0
(0)
Left
Center
Sprievodca dielami slovenskej a svetovej literatúry D - 4. roč.

Rozbor diel autorov slovenskej a svetovej literatúry - 4. ročník SŠ.

EAN
978-80-8133-056-8
Počet strán
320
Formát knihy
A5
Väzba knihy
mäkká
Weight
294 g
Right
6,50 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Rozbor diel slovenských a svetových autorov s ukážkami. 
Štruktúra: O autorovi, útvar, kompozícia, postavy, dej a ukážky, forma, použitá literatúra.


Obsah

FRANCÚZSKA LITERATÚRA PO ROKU 1945

Antoine de Saint-ExuperyMalý princ (filozofická rozprávka)
Albert CamusCudzinec (existencializmus, román)
Jean Paul SartreMúr (existencializmus, poviedka)
Françoise SaganováOdtrúbené (existencializmus, psychologický román)
Le ClézioAriadna (skupina "nový román", poviedka)
Jacques PrévertTá láska (lyrická poézia)

TALIANSKA LITERATÚRA PO ROKU 1945

Alberto MoraviaRimanka (neorealizmus, román)

LATINSKOAMERICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

Gabriel García MárquezKronika vopred ohlásenej smrti (magický realizmus, román)

ANGLICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

John James OsborneObzri sa v hneve (rozhnevaní mladí muži, dráma)

AMERICKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

Jerome David SalingerKto chytá v žite (prúd "spasiteľských diel", román)
Joseph HellerHlava XXII (protivojnový román využívajúci humor, paradox a absurditu)
William StyronSophiina voľba (návrat k "židovskej otázke", román s postmodernistickými prvkami)
Tennessee WilliamsElektrička zvaná túžba (vplyv existencializmu, dráma)
Marián AndirčíkNahý anjel (antológia poézie amerických beatnikov)

NEMECKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

Bertold BrechtMatka Guráž a jej deti (epické divadlo, dráma)
Friedrich DürrenmattFyzici (vplyv absurdnej drámy, dramatická groteska)

ČESKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

Bohumil HrabalOstro sledované vlaky (protivojnová téma s nadsádzkou a humorom, román)
Milan KunderaSměšné lásky: Já truchlivý bůh (poviedka využívajúca humor)
Václav HavelVernisáž (absurdná dráma, jednoaktovka)

RUSKÁ LITERATÚRA PO ROKU 1945

Alexander SolženicynJeden deň Ivana Denisoviča (dielo z prostredia gulagov, novela)

SLOVENSKÁ POVOJNOVÁ A SÚČASNÁ LITERATÚRA

DRÁMA
Štefan KrálikMargaret zo zámku (socialistický realizmus, tragédia, ekologická téma)
Ivan BukovčanKým kohút nezaspieva (vplyv existencializmu, dráma, téma 2. svetovej vojny)
Peter KarvašVeľká parochňa (vplyv absurdnej drámy, tragikomédia, kritika totalitného režimu)
Osvald ZáhradníkSólo pre bicie (hodiny) (psychologická hra o vzťahu starej a mladej generácie)
Milan Lasica, Július SatinskýPred rodným domom (humoristický dialóg)
Soirée (kabaretné predstavenie, vplyv postmodernizmu a absurdnej dámy)
Stanislav ŠtepkaJááánošííík (naivné divadlo; paródia na jánošíkovskú tradíciu; vplyv postmodernizmu)
Viliam KlimáčekOhne ohnivé, Užhorod (absurdná dráma pre alternatívne divadlo GUnaGU; paródia na povstalecké časy)

POÉZIA
Ján KostraMoja rodná (lyrická poézia, téma rodného kraja)
Andrej PlávkaOhne na horách (protifašistická poézia)
Pavol HorovVysoké letné nebe (návratová poézia)
Vojtech MihálikTŕpky (angažovaná profeministická poézia a ľúbostná poézia)
Milan RúfusAž dozrieme (reflexívna lyrika, téma rodného kraja, protivojnová téma)
Miroslav VálekDotyky (ľúbostná téma, téma rodného kraja, reflexívna lyrika)
Ján StachoZážehy (lyrická poézia, ľúbostná a erotická téma)
Ján BuzássyBásne (prírodná lyrika)
Kamil PeterajAleluja, schúlená (téma rodného kraja, ľúbostná lyrika)
Daniel HevierV každých dverách (osobná lyrika)
Ivan ŠtrpkaKrátke leto kopijníkov (básnická zbierka patriaca do tvorby skupiny Osamelí bežci)
Mila HaugováDáma s jednorožcom (ženská reflexívna lyrika)
Jozef UrbanSnežienky & biblie (básnická zbierka patriaca do tvorby rockovej generácie)
Michal HabajCaptum Mortuum (postmodernistická básnická zbierka)

PhDr. Milada Caltíková

vyučovala slovenský jazyk a literatúru na Pedagogickej škole v Modre a SPŠ dopravnej v Bratislave, pracovala ako metodička slovenského jazyka a literatúry v metodicko-pedagogickom centre pre bývalý Západoslovenský kraj. Je autorkou mnohých národných učebníc slovenčiny pre základné a stredné školy. Spolupracovala so Štátnym pedagogickým ústavom na tvorbe prvých štandardov zo slovenského jazyka. Spolupracuje s Národným ústavom certifikovaných meraní pri vytváraní metodiky tvorby testov, zúčastňuje sa na inovovaní certifikovaných meraní z predmetu slovenského jazyka a slovenskej literatúry na školách s vyučovacím jazykom maďarským.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov