0
(0)
Left
Center
Kniha pěti kruhů
EAN
9788088969518
Počet strán
192
Formát knihy
A5
Väzba knihy
tvrdá
Weight
242 g
Right
8,00 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

KNIHA PĚTI KRUHŮ je středověké dílo o cestě meče - kendó, jehož autorem je legendární japonský samuraj, kengo Šingen Musaši No Kami Fudžiwara No Genšin (1548-1645). Tento spis dodnes studují jak mistři kendó, tak japonští manažeři, kteří jej považují za příručku podnikatelské strategie. Doplněno o Dokukódó s komentářem zenového mnicha Sandokai Sena.

Legendární šermíř Mijamoto Musaši (Miyamoto Musashi, 1584-1645) se narodil ve středověkém Japonsku, právě usilujícím o zotavení z více než čtyř století vnitřních konfliktů, bojů a chaosu. Tradice vlády císařů jako absolutistických božských vládců ve 12. stol. prakticky zanikla, a ačkoliv i nadále každý následující císař zůstával oficiální hlavou země, jeho moc byla podstatně zredukována. Od té doby Japonsko prožívalo téměř nepřetržitou občanskou válku mezi provinčními knížaty, militantními mnišskými řády a tlupami loupežníků, bojujícími vzájemně o půdu a moc. V 15., 16. a ještě i v 17. století knížata, zvaná daimjó ("velká jména") budovala mohutné kamenné hrady k ochraně své i svých panství, a za jejich hradbami začala postupně vznikat nová města. Tyto války samozřejmě omezily rozvoj obchodu a ochuzovaly celou zemi.

Obsah knihy 

Japonsko v době Musašiho života
Kendó
Kendó a zen
O životě Musašiho

KNIHA PĚTI KRUHŮ

ÚVOD
KNIHA ZEMĚ
KNIHA VODY
KNIHA OHNĚ
KNIHA VĚTRU
KNIHA PRÁZDNOTY

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov