Listy na lipovych stromoch - a aj kvety - su sucastou tajomstva templarov. Citujem z mojej prezentacie o tajomstve templarov na Parcone v Nitre:

Templári si zo sebou často brávali sušený lipový čaj. Slobodomurári ho preto nazývajú čaj Templárov. Vetvička s rozkvitnutým lipovým kvetom symbolizuje zdravie a pravdu: Lipový kvet a včelí med ťa uzdraví. Čo na srdci, to na jazyku. V reči kvetov: Láska zmyslov mizne po nočnej rose, láska duší trvá v zlatom iskrení dňa. Tmavozelené listy majú tvar srdca – a svetlozelené tvar dlhého jazyka, z ktorého vyrastá stopka s lipovým kvetom. Rozkvitnutý lipový kvet má striedavo päť lupienkov tvaru srdca a päť tvaru jazyka. Odkvitnutý kvet – teda plod, má tvar gule: Je to trojrozmerný variant kruhu a teleso s najväčším objemom pri najmenšej ploche. Ďalším doplnkom automasáže je plávanie. Ideálne by bolo aj plávať každý deň. To sa u nás ťažšie realizuje ako pitie čaju. Pre Templárov v púšti to bol ešte väčší problém. Našťastie, je tu ďalší vynález Templárov: Jednoduchá náhrada plávania s romantickou symbolikou. – Plávanie v kolmej polohe. Ako pár delfínov. Plávajú najkratšou cestou z hlbín k hladine. Nad hladinou vyskočia do vzduchu. Voľným pádom padajú naspäť. Pre Templárov bol delfín jedným z kultových Božích tvorov. Za romantikou symbolikou sa skrýva jednoduchý cvik: K zemi! – Vztyk! Je to vrodený pohyb, ktorý v bojovej histórii ľudstva zachránil najviac životov. Na tomto pohybe participujú veľké skupiny svalov končatín a trupu s proporcionálnymi, harmonickými a komplementárnymi flexiami, extenziami, addukciami a abdukciami, ktoré sú synchronizované s dýchaním. – Templári aplikovali synchronizované dýchanie v štvortaktnom meditačnom dýchacom cykle: 1. nádych, 2. zadržanie dychu po nádychu, 3. výdych a 4. zadržanie dychu po výdychu. Pomer taktov je: štyri ku dva ku osem ku jedna. Takty sa merajú krokmi. Templári využívali pochodovanie aj na meditáciu. – Najmä, keď sa na dovolenke dostali do svojich rodných európskych lesov v horách. Pri synchronizovanom dýchaní, s rytmom pochodovania v členitom lesnom teréne, sa umocní terapeutický klimatický efekt zmeny atmosférického tlaku pri striedaní malých rozdielov nadmorských výšok. Dýchanie je najdôležitejšie. Pri rituálnom očistnom pôste vydržíme aj bez jedla. – Už menej vydržíme bez tekutín, ešte menej bez spánku a najmenej bez dychu.

Ciao! Vasi Sokolovia.