3026
štastie
Výchova a vzdelávanie

Šťastie má mnoho podôb

Šťastie zvláštne to slovíčko. Čo pre mňa znamená šťastie? Šťastie je mať milujúcu rodinu, byť zdravý, mať pocit bezpečia, venovať sa záľubám ktoré mňa bavia a duševne napĺňajú, mať pár pravých kamarátov a mať kde bývať toto je moje ,,gro“ čo si pod šťastím predstavujem. Viacerí ľudia šťastie vnímajú ako samozrejmosť. Šťastie mi pripomína hlavičku špendlíka. Viacerí ľudia berú šťastie ako bezvýznamný pocit v hlave. To tak nefunguje ,,Ty sám si strojcom svojho vlastného šťastia“.  Šťastie má aj príbuzné slovíčko ,,dobrý pocit“. Dobrý pocit môžeš mať aj ty čo čítaš túto prácu!. Športovec keď podá na tréningu skvelý výkon, jeho prvá emočná reakcia ktorá sa dostaví je buď šťastie, alebo dobrý pocit z dobre vykonaného tréningu. Bojovník v Oktagone keď vyhrá zápas je šťastný plný života do víťazstva dal úplne všetko a to sa mu v podobe šťastia vrátilo naspäť. Dobrý pocit môžeš mať, aj keď urobíš dobrý skutok keď podáš pomocnú ruku niekomu kto ťa o pomoc ani nežiadal. Dostaneš dobrú známku v škole, pochvalu od učiteľa v škole dobrý pocit sa u teba dostaví prakticky okamžite. Ako by sa dal charakterizovať dobrý pocit? Jednoducho každý človek má emócie či už pozitívne emócie radosť, šťastie, optimizmus, otvorenosť, ľudskosť. Druhá strana emócií pesimizmus, zloba, závisť, pretvárka, agresia, nehumánosť. Každý jeden človek prežíva svoju emočnú stránku inak. V tento dobe je málo ľudí ktorí sa vedia tešiť aj z maličkostí, že ku šťastiu im stačí ozaj málo. Chudobnejší a ľudia čo si už v živote niečo zažili vnímajú pocit šťastia úplne inak. Niekedy stačí trebárs len vybehnúť do prírody na samotku, a pocit šťastia je na svete. Uvedomíš si, že už len to, že si vonku v prírode sám so svojimi myšlienkami je dobrý pocit. U ľudí existujú aj temné myšlienky v živote kedy ich prenasleduje úzkosť a depresívne myšlienky. Vtedy stačí málo ,aby boli šťastní. Podpora rodiny je vtedy pre jednotlivca najväčšie šťastie aké len môže mať. Mali by sme byť šťastní hoci len za maličkosti niekedy aj tá maličkosť dokáže zlepšiť deň alebo náladu. Náš život sa skladá z maličkostí, osobne to vidím tak, že najprv sa stane nejaká maličkosť následne sa dostaví emócia šťastie. Veľa ľudí závidí druhým práve kvôli tomu, že sú šťastnejší vo svojom živote ako tí druhý. Lenže tí ľudia ktorí sa vybrali na ,,cestu za šťastím“ sa reálne nadreli všetku svoju energiu a svoj čas venovali do niečoho čo im prinieslo úspech a následne sa stali šťastnými. Položím Vám jednu otázku keby si máte vybrať veci čo Vás urobia reálne šťastnými aké veci by to boli? Veci hmotného hľadiska, veci psychologického hľadiska (pravá láska, pár skutočných kamarátov, rodina a zázemie) alebo stránka úspechu? Najjednoduchšie čo by každý chcel by boli všetky tri veci. Veci fungujú celkom na inakšom princípe než sa zdá. Môžeš si kúpiť lieky, ale zdravie si nekúpiš. Môžeš si kúpiť krv, ale nekúpiš si život. Nemali by sme brať šťastie ako samozrejmosť v našom živote mali by sme na sebe viacej pracovať. Reálne ísť šťastiu na proti niečo pre to urobiť.

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
5
Počet nazbieraných
269

Mám 21 rokov venujem sa písaniu príbehov a citátov vo voľnom čase jazdím na bicykli von a popri tom fotím krásy prírody

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť