0
(0)
Left
Center
Dieta - diabetes mellitus čili cukrovka
EAN
9788090382022
Počet strán
94
Formát knihy
135x205 mm
Väzba knihy
mäkká
Weight
124 g
Right
6,20 €
Zamknúť kúpu knihy
On

Pridať nový komentár

Kniha Diabetes mellitus, diabetická dieta je připravena odborníky – doc. MUDr. Zdeňkem Rušavým, PhD. a nutriční terapeutkou RNT Veronikou Frantovou. 

V odborné části sepsané lékařem je hlavní zřetel kladen na vysvětlení obou základních typů cukrovky – diabetes mellitus I. a II.typu, podstatu obou chorob, možnosti vzniku komplikací a podstatu léčebného režimu a diety. Jsou vysvětleny základní pojmy, energetická hodnota, typy sacharidů a jejich množství v potravinách – ať už vyjádřené pomocí absolutních hodnot nebo pomocí chlebových (výměnných) jednotek. Je zde vysvětlena podstata rychlosti vstřebávání sacharidů a definice glykemického indexu a jeho aplikace v dietě pacientů.

Podrobně je vysvětlena podstata diety u obou typů diabetu, recepty na 100 jídel, které jsou doplněny obsahem energie, jednotlivých živin (sacharidy, bílkoviny, tuky), ale také dalších součástí stravy (např. množství cholesterolu, glykemický index potravy). Kniha by měla být pacientovi návodem, aby byl schopen i bez nutričního terapeuta sestavit jídelníček, který je vhodný pro jeho typ cukrovky a množství sacharidů, které odpovídá jeho energetickému výdeji.

Doc. MUDr. Pavel Kohout, PhD.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov