0
(0)
Left
Center
Zázračný prst
Autor

Vzrušujúci dej, zábavné epizódy, neuveriteľné rozuzlenie, množstvo obrázkov. 

Kniha priam stvorená na prvé samostatné čítanie (väčšie písmo, širšie riadky, jednoduchý dej).

Knihy Roalda Dahla majú rady deti aj ich rodičia.

EAN
978-80-8133-089-6
Počet strán
63
Formát knihy
195x264 mm
Pre deti od (rokov)
6
Väzba knihy
mäkkáý
Weight
474 g
Right
7,30 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Už ste niekedy počuli o dievčatku so zázračným prstom?

To dievčatko je z tejto knihy a je veľmi nezvyčajné.

Keď ju niekto nahnevá a už to naozaj nevie vydržať, vyletí jej z prsta žiarivý blesk, ktorý toho človeka potrestá.

 

 

Ukážka z knihy Zázračný prst

Naši susedia Zorákovci bývajú na farme vedľa nás. Majú dvoch chlapcov – Filipa a Viliama. Niekedy sa spolu u nich hrávame.

Ja som dievča a mám osem rokov.

Filip má tiež osem.

Viliam je o tri roky starší, má desať.

Čože?

No dobre teda. Jedenásť.

Minulý týždeň sa rodine Zorákovcov stalo niečo veľmi zvláštne. Porozprávam vám to, ako najlepšie viem.

Takže pán Zorák a jeho chlapci mali zo všetkého najradšej poľovačku. Každú sobotu ráno si vzali pušky a vybrali sa do lesa strieľať divinu a vtákov. Dokonca aj malý osemročný Filip mal vlastnú pušku.

Poľovačky neznášam. Nemôžem ich vystáť. Určite nie je správne, že muži a chlapci len tak pre zábavu zabíjajú zvie-ratá. Chcela som tomu zabrániť. Vždy, keď som šla na susednú farmu, snažila som sa to Filipovi a Viliamovi vyhovoriť. Ale oni sa mi zakaždým vysmiali.

Raz som sa na to pýtala aj pána Zoráka. Prešiel okolo mňa bez povšimnutia a tváril sa, že ma nepočuje. 

V jednu sobotu ráno som zbadala Filipa a Viliama, ako vychádzajú spolu s otcom z lesa a nesú krásnu mladú srnku. To ma tak naštvalo, že som na nich začala kričať.

Chlapci sa mi smiali, robili grimasy a pán Zorák mi povedal, aby som šla domov a správala sa slušne.

To už bolo priveľa!

Začalo to vo mne vrieť.

A urobila som niečo, čo som už nikdy viac nechcela urobiť. No nedalo sa tomu zabrániť.

NAMIERILA SOM NA NICH SVOJ ZÁZRAČNÝ PRST!

Ach, bože! Dokonca aj na pani Zorákovú, ktorá tam ani nebola. Na celú rodinu!

Už niekoľko mesiacov som si hovorila, že už nikdy na nikoho nenamierim ten prst po tom, čo sa stalo našej starej pani učiteľke Zimovej.

Chúďa pani Zimová.

Raz sme sedeli v triede a učila nás slabikovať. „Postav sa,“ prikázala mi, „a vyslabikuj mačka!“

„To je ľahké: ma-čka,“ povedala som.

„Si hlúpa,“ vraví.

„Nie som hlúpa, som múdra!“ zakričala som na ňu.

„Už aj choď do kúta!“ skríkla.

Strašne som sa nahnevala, všetko vo mne vrelo a na nebojácnu pani Zimovú som namierila zázračný prst a takmer v tú sekundu...

Hádajte čo?

 

Preložila Soňa Kondelová

QUENTIN BLAKE (1932), jeden z najuznávanejších britských ilustrátorov, tvorca komiksov, dlhoročný prispievateľ do časopisov Punch, Spectator a mnohých iných, začal ilustrovať knihy pre deti začiatkom 60. rokov. Ilustroval knihy Roalda Dahla a mnohých iných prominentných britských tvorcov detských kníh. Spolupráca s Roaldom Dahlom bola významným obdobím jeho súkromného i profesionálneho života. Ide o mimoriadne vzácny prípad súladu dvoch autorských poetík. Blake napísal a ilustroval aj vlastné knihy pre deti. V roku 1988 dostal cenu OBE.

49

Soňa Kondelová, lektorka anglického a francúzskeho jazyka, redaktorka, korektorka, prekladateľka, autorka učebníc na výučbu angličtiny na stredných školách, autorka domácich a zahraničných odborných publikácií.

Vedie autorské tímy a rediguje cudzojazyčné publikácie vo vydavateľstve Enigma Publishing. Ako lektorka na Katedre prekladu FF UKF v Nitre pripravovala do praxe budúcich prekladateľov. Je spoluautorkou série publikácií YES Angličtina – maturita na Slovensku a v Čechách, redaktorkou pracovných zošitov angličtiny pre základné školy ako aj početných odborných monografií z oblasti vyučovania prekladu.

Roald DahlROALD DAHL (1916 – 1990), známy britský autor hrôzostrašných poviedok pre dospelých, majster čierneho humoru, je zároveň jedným z najobľúbenejších a najprekladanejších autorov detských kníh 20. storočia. Deťom od 7 do 12 rokov venoval viac než 20 kníh, prevažne detských bestsellerov, ktoré čítajú deti na celom svete. Zázračne vzbudzujú záujem o čítanie aj u detí, ktoré inak nečítajú. Čitateľsky najúspešnejšou časťou Dahlovej tvorby pre deti sú fascinujúce, ale i provokujúce, zábavné, no i dojemné príbehy, akými sú Jakub a obrovská broskyňa, Matilda, Čarodejnice, Charlie a továreň na čokoládu, Danny - majster sveta, Fantastický pán Lišiak, Hastrošovci, Jurov zázračný liek a Kamoš obor. Menším deťom venoval krásne ilustrované knižky Zázračný prst, Obrovský krokodíl, Žirafa, Pelly a ja. Mnohé z Dahlových príbehov pre deti boli sfilmované, ako napríklad Matilda, Danny – majster sveta, Čarodejnice, Jakub a obrovská broskyňa, Charlie a továreň na čokoládu a Fantastický pán Lišiak. Dahlov „detský horor“ Čarodejnice získal prestížnu cenu Whitbread Award a Matilda The Children's Book Award.

V Anglicku existujú dve múzeá Roalda Dahla. Jedno z nich, v Great Missendene – mestečku, v ktorom autor žil a tvoril – je netypické, interaktívne literárne a vzdelávacie centrum, ktoré u detí podporuje fantáziu, tvorivosť a lásku ku knihám.

V ankete o najobľúbenejšieho autora detských kníh, organizovanej medzi anglickými deťmi a ich rodičmi v roku 2013 k Medzinárodnému dňu detskej knihy, Roald Dahl porazil J. K. Rowlingovú.

Muzikály Matilda a Charlie a továreň na čokoládu sa úspešne uvádzajú na javiskách londýnskych divadiel i na Broadwayi.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov