0
(0)
Left
Center
Fantastický svet Roalda Dahla
Autor

veľkolepá obrázkovo-slovná skladačka príbehov, postáv, citátov a rôznych výmyslov

Chuťovka pre fanúšikov detských kníh Roalda Dahla a pre tých, ktorí ho ešte nepoznajú.
Bohatý ilustračný materiál, atraktívne obrázkové spracovanie.

EAN
978-80-8133-052-0
Počet strán
46
Formát knihy
223x285 mm
Pre deti od (rokov)
6
Väzba knihy
tvrdá
Weight
781 g
Right
10,00 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Čo keby existovala kniha, sršiaca brilantnými nápadmi, oplývajúca známymi postavami a farebnými ilustráciami, ktorej vznik by inšpirovali Dahlove čarovno-výmyselnícke príbehy?

Pozrite, už existuje.

Prečítajte si recept babky Hastrošovej na vtáčí koláč, staňte sa obrológom podľa knižného sprievodcu, nájdite zlatú kartičku Willyho Wonku, nazrite do malej príručky školskej disciplíny riaditeľky Byvolskej.

Fantastický svet Roalda Dahla je plný nezvyčajných listov od rôznych čudákov, kurióznych fotografií zvláštnych predmetov, senzačných správ vystrihnutých z novín o rozmanitých zaujímavých udalostiach – a v knihe sú dokonca ilustrácie, ktoré vytvoril famózny Quentin Blake.

                              Je to vzrušočarovné čítanie

                              pre človečiakov každého veku!

47

Eva PreložníkováEVA PRELOŽNÍKOVÁ, skúsená prekladateľka a odborníčka na anglickú a americkú detskú literatúru, získala za preklad knižky R. Dahla: Žirafa, Pelly a ja medzinárodnú cenu za kvalitu prekladu – diplom Čestnej listiny IBBY (Medzinárodná únia pre detskú knihu).

Cena sa udeľuje sa každé dva roky autorom, ilustrátorom a prekladateľom za jednu z najlepších detských kníh vydaných v danej krajine za posledné dva roky.

Toto ocenenie získal aj Otakar Kořínek za preklad Pána prsteňov I.-III. 

Eva Preložníková v Múzeu Roalda Dahla v Great Missendene.

Roald DahlROALD DAHL (1916 – 1990), známy britský autor hrôzostrašných poviedok pre dospelých, majster čierneho humoru, je zároveň jedným z najobľúbenejších a najprekladanejších autorov detských kníh 20. storočia. Deťom od 7 do 12 rokov venoval viac než 20 kníh, prevažne detských bestsellerov, ktoré čítajú deti na celom svete. Zázračne vzbudzujú záujem o čítanie aj u detí, ktoré inak nečítajú. Čitateľsky najúspešnejšou časťou Dahlovej tvorby pre deti sú fascinujúce, ale i provokujúce, zábavné, no i dojemné príbehy, akými sú Jakub a obrovská broskyňa, Matilda, Čarodejnice, Charlie a továreň na čokoládu, Danny - majster sveta, Fantastický pán Lišiak, Hastrošovci, Jurov zázračný liek a Kamoš obor. Menším deťom venoval krásne ilustrované knižky Zázračný prst, Obrovský krokodíl, Žirafa, Pelly a ja. Mnohé z Dahlových príbehov pre deti boli sfilmované, ako napríklad Matilda, Danny – majster sveta, Čarodejnice, Jakub a obrovská broskyňa, Charlie a továreň na čokoládu a Fantastický pán Lišiak. Dahlov „detský horor“ Čarodejnice získal prestížnu cenu Whitbread Award a Matilda The Children's Book Award.

V Anglicku existujú dve múzeá Roalda Dahla. Jedno z nich, v Great Missendene – mestečku, v ktorom autor žil a tvoril – je netypické, interaktívne literárne a vzdelávacie centrum, ktoré u detí podporuje fantáziu, tvorivosť a lásku ku knihám.

V ankete o najobľúbenejšieho autora detských kníh, organizovanej medzi anglickými deťmi a ich rodičmi v roku 2013 k Medzinárodnému dňu detskej knihy, Roald Dahl porazil J. K. Rowlingovú.

Muzikály Matilda a Charlie a továreň na čokoládu sa úspešne uvádzajú na javiskách londýnskych divadiel i na Broadwayi.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov