0
(0)
Left
Center
Charlie a továreň na čokoládu
Autor

​Neuveriteľné príhody chudobného chlapca v továrni na čokoládu. 

sfilmované (Johnny Depp)

Knihy Roalda Dahla majú rady deti aj ich rodičia.

EAN
978-80-8133-117-6
Počet strán
184
Formát knihy
139x216 mm
Pre deti od (rokov)
8
Väzba knihy
tvrdá
Weight
329 g
Right
9,90 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

Pán Wonka je tým najúžasnejším výrobcom čokolády, akého kedy svet videl. Vie vyrobiť všetko, čo chce: cukrovú penu s chuťou fialiek, lentilky, ktoré menia farbu každých 10 sekúnd, žuvačku ktorá nikdy nestratí chuť, čokoládovú zmrzlinu, ktorá zostane celé hodiny zmrazená a nemusí byť v chladničke, oblizovacie tapety do detských izieb, horúcu zmrzlinu na chladné dni....a tisíce iných dobrôt od výmyslu sveta. Charlie, milý a skromný chlapec, nájde v čokoláde zlatú kartičku a vyhráva návštevu Wonkovej továrne. Spolu s ním navštívia továreň aj štyri príšerné deti... 

Augustínov výlet (ukážka z knihy)

Keď sa pán Wonka otočil a zbadal, čo Augustín robí, zvolal: „Ach, to nie! Prosím, Augustín, prosím, nerob to. Mojej čokolády sa ľudské ruky nesmú ani dotknúť!“
„Gusto!“ volala pani Glocková. „Nepočul si, čo ten pán povedal? Okamžite choď odtiaľ preč!“
„Fantastická maškrta!“ pochvaľoval si Augustín a vôbec si nevšímal mamu ani pána Wonku. „Potreboval by som vedro, aby som sa mohol poriadne napiť!“
„Augustín!“ upozorňoval ho znova pán Wonka. Pobehoval hore dolu po brehu, mávajúc vo vzduchu paličkou. „Odíď odtiaľ, skazíš mi tú čokoládu!“
„Gusto!“ volala na neho pani Glocková. 
„Gusto!“ volal na neho pán Glocka.

No Augustín nepočul nič len volanie svojho obrovského žalúdka. Ležal dolu bruchom na brehu a s hlavou naklonenou nad hladinu chlípal čokoládu ako pes.
„Gusto, milióny ľudí v celej krajine dostanú od teba ten tvoj odporný kašeľ!“ hrešila ho mama.
„Dávaj pozor!“ varoval ho pán Glocka. „Priveľmi sa nakláňaš dopredu!“
Pán Glocka mal pravdu. V nasledujúcej chvíli Augustín zajačal a čľupol do rieky. Ani sa nenazdal a zmizol pod hnedou hladinou.
„Zachráňte ho!“ mávala dáždnikom pani Glocková, celá biela od strachu. „Utopí sa, nevie plávať! Zachráňte ho! Zachráňte ho!“
„Bože môj, ženská! Hádam nechceš, aby som tam skočil. Mám na sebe svoj najlepší oblek!“ bránil sa pán Glocka.
Tvár Augustína Glocku sa vynorila nad hladinu, celá hnedá od čokolády. „Pomóc! Pomóc! Pomóc!“ jačal. „Vylovte ma!“
„Nestoj tu len tak!“ kričala pani Glocková na manžela. „Rob niečo!“
„Veď robím!“ povedal pán Glocka, ktorý si zobliekal sako a chystal sa ponoriť do čokoládovej rieky. Nešťastného chlapca však medzitým unášalo bližšie a bližšie k jednej z tých obrovských trubíc, ktoré viseli odkiaľsi zhora a nasávali čokoládu z rieky. Odrazu ho obrovská sila vtiahla najprv pod hladinu a potom do trubice. 
Ostatní na brehu so zatajeným dychom čakali, kde sa Augustín znova objaví. 
„Tam je!“ ktosi zvolal a ukázal hore.
Cez sklenené steny bolo dobre vidieť ako Augustín Glocka letí hore trubicou hlavou napred. Vyzeral ako nejaké torpédo. 
„Pomóc! Vražda! Polícia!“ jačala pani Glocková. „Augustín, poď okamžite naspäť! Kam to letíš?“
„Nechápem, ako je možné,“ čudoval sa pán Glocka, „že sa do tej trubice zmestí?“
„Nezmestí!“ povedal Charlie. „Ajaj, pozrite! Už spomaľuje!“
„Máš pravdu,“ prisvedčil dedo Jozef.
„Asi tam uviazne!“ hádal Charlie.
„Asi áno!“ súhlasil dedo Jozef.
„Jasné, už uviazol!“ povedal Charlie.
„To spôsobilo to jeho brucho!“ povedal pán Glocka.
„Zapchal celú trubicu!“ povedal dedo Jozef.
„Rozbite ju!“ rozkázala pani Glocková, mávajúc dáždnikom. „Augustín, okamžite odtiaľ vylez!“
Všetci, ktorí sa prizerali zdola, videli, ako vo vnútri trubice okolo Augustína striekajú a crčia tenké prúdy čokolády a ako sa za ním zhromažďuje obrovská masa, ktorá tlačí na prekážku. Ten tlak bol strašný. Niečo muselo povoliť. A aj povolilo. Bol to Augustín. Ufff! A letel ďalej hore trubicou ako guľa v kanóne.
„Zmizol!“ zvreskla pani Glocková. „Kam vedie tá trubica? Rýchlo! Zavolajte hasičov!“
„Upokojte sa!“ volal pán Wonka. „Upokojte sa, drahá pani, buďte pokojná. Nehrozí žiadne nebezpečenstvo. Absolútne žiadne. Augustín šiel na malý výlet, to je všetko. Na veľmi zaujímavý výlet. Ale nakoniec bude úplne v poriadku, uvidíte.“
„Ako by mohol byť úplne v poriadku?!“ vyštekla na neho pani Glocková. „Za päť sekúnd z neho bude čokoládová pena!“
„Nemožné!“ povedal pán Wonka. „Vylúčené! Absurdné! Nikdy by z neho nemohla byť čokoládová pena.“
„A prečo nie, vážený pane?“ vrieskala ďalej pani Glocková.
„Pretože tá trubica vyúsťuje celkom inde, nie tam, kde vyrábam čokoládovú penu. Trubica, do ktorej sa dostal Augustín, vedie priamo do haly, kde vyrábam ten najlahodnejší druh fondánových kociek s jahodovou príchuťou a čokoládovou polevou.“ 
„Tak potom z neho budú čokoládou poliate fondánové kocky s jahodovou príchuťou!“ zvolala pani Glocková. „Môj úbohý Gusto! Zajtra ráno ho budú po celej krajine predávať v dekagramoch!“

Z anglického originálu Charlie and the Chocolate Factory, vydaného nakladateľstvom Penguin Books Ltd. v Londýne v roku 1985, preložila Soňa Preložníkova.

ROALD DAHL je najznámejším autorom detských kníh minulého storočia. Jeho príbehy pre deti sú fascinujúce, provokujúce, zábavné i dojemné. Stále je najlepším rozprávačom príbehov na svete. 

„Dahlovky“ čítajú aj deti, ktoré inak nečítajú. A s radosťou si ich prečítajú aj rodičia.

„Ak máš pekné myšlienky, budú ti vyžarovať z tváre ako slnečné lúče a vždy budeš vyzerať pekne.“ (R. Dahl)

QUENTIN BLAKE (1932), jeden z najuznávanejších britských ilustrátorov, tvorca komiksov, dlhoročný prispievateľ do časopisov Punch, Spectator a mnohých iných, začal ilustrovať knihy pre deti začiatkom 60. rokov. Ilustroval knihy Roalda Dahla a mnohých iných prominentných britských tvorcov detských kníh. Spolupráca s Roaldom Dahlom bola významným obdobím jeho súkromného i profesionálneho života. Ide o mimoriadne vzácny prípad súladu dvoch autorských poetík. Blake napísal a ilustroval aj vlastné knihy pre deti. V roku 1988 dostal cenu OBE.

40

Soňa Kondelová, lektorka anglického a francúzskeho jazyka, redaktorka, korektorka, prekladateľka, autorka učebníc na výučbu angličtiny na stredných školách, autorka domácich a zahraničných odborných publikácií.

Vedie autorské tímy a rediguje cudzojazyčné publikácie vo vydavateľstve Enigma Publishing. Ako lektorka na Katedre prekladu FF UKF v Nitre pripravovala do praxe budúcich prekladateľov. Je spoluautorkou série publikácií YES Angličtina – maturita na Slovensku a v Čechách, redaktorkou pracovných zošitov angličtiny pre základné školy ako aj početných odborných monografií z oblasti vyučovania prekladu.

Roald DahlROALD DAHL (1916 – 1990), známy britský autor hrôzostrašných poviedok pre dospelých, majster čierneho humoru, je zároveň jedným z najobľúbenejších a najprekladanejších autorov detských kníh 20. storočia. Deťom od 7 do 12 rokov venoval viac než 20 kníh, prevažne detských bestsellerov, ktoré čítajú deti na celom svete. Zázračne vzbudzujú záujem o čítanie aj u detí, ktoré inak nečítajú. Čitateľsky najúspešnejšou časťou Dahlovej tvorby pre deti sú fascinujúce, ale i provokujúce, zábavné, no i dojemné príbehy, akými sú Jakub a obrovská broskyňa, Matilda, Čarodejnice, Charlie a továreň na čokoládu, Danny - majster sveta, Fantastický pán Lišiak, Hastrošovci, Jurov zázračný liek a Kamoš obor. Menším deťom venoval krásne ilustrované knižky Zázračný prst, Obrovský krokodíl, Žirafa, Pelly a ja. Mnohé z Dahlových príbehov pre deti boli sfilmované, ako napríklad Matilda, Danny – majster sveta, Čarodejnice, Jakub a obrovská broskyňa, Charlie a továreň na čokoládu a Fantastický pán Lišiak. Dahlov „detský horor“ Čarodejnice získal prestížnu cenu Whitbread Award a Matilda The Children's Book Award.

V Anglicku existujú dve múzeá Roalda Dahla. Jedno z nich, v Great Missendene – mestečku, v ktorom autor žil a tvoril – je netypické, interaktívne literárne a vzdelávacie centrum, ktoré u detí podporuje fantáziu, tvorivosť a lásku ku knihám.

V ankete o najobľúbenejšieho autora detských kníh, organizovanej medzi anglickými deťmi a ich rodičmi v roku 2013 k Medzinárodnému dňu detskej knihy, Roald Dahl porazil J. K. Rowlingovú.

Muzikály Matilda a Charlie a továreň na čokoládu sa úspešne uvádzajú na javiskách londýnskych divadiel i na Broadwayi.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov