0
(0)
Left
Center
Čarodejnice
Autor

Za tento neodolateľne originálny príbeh získal Roald Dahl prestížnu literárnu cenu Whitbread Award.

sfilmované (Anjelica Huston, Rowan Atkinson)

Knihy Roalda Dahla majú rady deti aj ich rodičia.

EAN
978-80-8133-007-0
Počet strán
208
Formát knihy
139x216 mm
Pre deti od (rokov)
8
Väzba knihy
tvrdá
Weight
356 g
Right
9,20 €
Zamknúť kúpu knihy
Off

Pridať nový komentár

V príbehu malého chlapca, ktorého čarodejnice premenia na myš, zažijete scény, pri ktorých tuhne krv v žilách, no i množstvo komických situácií.

Koniec príbehu je prekvapujúci. Vzťah babičky a vnuka, začarovaného do zvieracej podoby, vás určite dojme a azda vám i trochu pomôže v hľadaní odpovede na otázku, čo je v ľudskom živote dôležité a čo nie.

Toto je pravdepodobne prvý "detský horor" vôbec (ak sem nerátame, povedzme... Červenú čiapočku).

Niečo o čarodejniciach (ukážka z knihy)

Čarodejnice z rozprávok nosia smiešne čierne klobúky, čierne plášte a lietajú na metle. 
Toto ale nie je rozprávka. Tento príbeh je o  n a o z a j s t n ý c h  č a r o d e j n i c i a c h.  
Poviem vám to najdôležitejšie, čo by ste mali vedieť o  n a o z a j s t n ý c h  č a r o d e j n i c i a c h.  Pozorne počúvajte a navždy si zapamätajte to, čo nasleduje. 
N a o z a j s t n é  č a r o d e j n i c e  sa obliekajú do normálnych šiat a vyzerajú celkom ako ostatné ženy. Bývajú v normálnych domoch a mávajú úplne  n o r m á l n e  z a m e s t n a n ia.  
Preto je také ťažké ich rozoznať.
N a o z a j s t n é  č a r o d e j n i c e  nenávidia deti zúrivou neprekonateľnou nenávisťou, ktorá je zúrivejšia a neprekonateľnejšia ako tá najzúrivejšia a najneprekonateľnejšia nenávisť, akú si viete predstaviť.

N a o z a j s t n á  č a r o d e j n i c a  sa chce za každú cenu zbaviť detí vo vlastnom okolí. Trávi všetok svoj čas vymýšľaním všakovakých úkladov a nástrah proti nim. Jej vášňou je odstraňovať ich pekne jedno po druhom. Celý deň len na to myslí. Dokonca i vtedy, keď pracuje ako pokladníčka v obchodnom dome, ako korešpondentka u podnikateľa alebo sa rozváža v nádherných autách (môže robiť ktorúkoľvek z týchto vecí), jej myseľ sa zaoberá vymýšľaním, plánovaním, spriadaním, snovaním, chystaním, kutením a kuchtením tých najkrvilačnejších vražedných úkladov.
"Ktoré dieťa," víri jej ustavične hlavou, "ktoré dieťa si tentoraz vyhliadnem a odpracem?"
Z odpratávania detí má  n a o z a j s t n á  č a r o d e j n i c a  taký pôžitok, ako keď vy spratávate misu jahôd so šľahačkou.
Uspokojí sa s odprataním jedného decka týždenne. Ak sa jej to nepodarí, je mrzutá. 
Jedno decko týždenne je päťdesiatdva za rok.
Nech zmizne rýchlo každý detský nepodarok.

Také je heslo všetkých čarodejníc.

Z anglického originálu The Witches, vydaného nakladateľstvom Penguin Books Ltd. v Londýne v roku 1985, preložila Eva Preložníkova.

ROALD DAHL je najznámejším autorom detských kníh minulého storočia. Jeho príbehy pre deti sú fascinujúce, provokujúce, zábavné i dojemné. Stále je najlepším rozprávačom príbehov na svete. 

„Dahlovky“ čítajú aj deti, ktoré inak nečítajú. A s radosťou si ich prečítajú aj rodičia.

„Ak máš pekné myšlienky, budú ti vyžarovať z tváre ako slnečné lúče a vždy budeš vyzerať pekne.“ (R. Dahl)

QUENTIN BLAKE (1932), jeden z najuznávanejších britských ilustrátorov, tvorca komiksov, dlhoročný prispievateľ do časopisov Punch, Spectator a mnohých iných, začal ilustrovať knihy pre deti začiatkom 60. rokov. Ilustroval knihy Roalda Dahla a mnohých iných prominentných britských tvorcov detských kníh. Spolupráca s Roaldom Dahlom bola významným obdobím jeho súkromného i profesionálneho života. Ide o mimoriadne vzácny prípad súladu dvoch autorských poetík. Blake napísal a ilustroval aj vlastné knihy pre deti. V roku 1988 dostal cenu OBE.

55

Eva PreložníkováEVA PRELOŽNÍKOVÁ, skúsená prekladateľka a odborníčka na anglickú a americkú detskú literatúru, získala za preklad knižky R. Dahla: Žirafa, Pelly a ja medzinárodnú cenu za kvalitu prekladu – diplom Čestnej listiny IBBY (Medzinárodná únia pre detskú knihu).

Cena sa udeľuje sa každé dva roky autorom, ilustrátorom a prekladateľom za jednu z najlepších detských kníh vydaných v danej krajine za posledné dva roky.

Toto ocenenie získal aj Otakar Kořínek za preklad Pána prsteňov I.-III. 

Eva Preložníková v Múzeu Roalda Dahla v Great Missendene.

Roald DahlROALD DAHL (1916 – 1990), známy britský autor hrôzostrašných poviedok pre dospelých, majster čierneho humoru, je zároveň jedným z najobľúbenejších a najprekladanejších autorov detských kníh 20. storočia. Deťom od 7 do 12 rokov venoval viac než 20 kníh, prevažne detských bestsellerov, ktoré čítajú deti na celom svete. Zázračne vzbudzujú záujem o čítanie aj u detí, ktoré inak nečítajú. Čitateľsky najúspešnejšou časťou Dahlovej tvorby pre deti sú fascinujúce, ale i provokujúce, zábavné, no i dojemné príbehy, akými sú Jakub a obrovská broskyňa, Matilda, Čarodejnice, Charlie a továreň na čokoládu, Danny - majster sveta, Fantastický pán Lišiak, Hastrošovci, Jurov zázračný liek a Kamoš obor. Menším deťom venoval krásne ilustrované knižky Zázračný prst, Obrovský krokodíl, Žirafa, Pelly a ja. Mnohé z Dahlových príbehov pre deti boli sfilmované, ako napríklad Matilda, Danny – majster sveta, Čarodejnice, Jakub a obrovská broskyňa, Charlie a továreň na čokoládu a Fantastický pán Lišiak. Dahlov „detský horor“ Čarodejnice získal prestížnu cenu Whitbread Award a Matilda The Children's Book Award.

V Anglicku existujú dve múzeá Roalda Dahla. Jedno z nich, v Great Missendene – mestečku, v ktorom autor žil a tvoril – je netypické, interaktívne literárne a vzdelávacie centrum, ktoré u detí podporuje fantáziu, tvorivosť a lásku ku knihám.

V ankete o najobľúbenejšieho autora detských kníh, organizovanej medzi anglickými deťmi a ich rodičmi v roku 2013 k Medzinárodnému dňu detskej knihy, Roald Dahl porazil J. K. Rowlingovú.

Muzikály Matilda a Charlie a továreň na čokoládu sa úspešne uvádzajú na javiskách londýnskych divadiel i na Broadwayi.

Hodnotenie knihy

Načítavam hodnotenie knihy...

Knihy, ktoré by sa Vám mohli páčiť

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek a nezmeškajte tak informácie o našich nových knihách, či atraktívnych zľavách.

email_submit
Súhlasím so spracovaním osobných údajov