2954
Cestovateľský blog

Spomienka na (pred)olympijské Rio 2016

 Na príspevku sa lenivo stále pracuje...

WP_20160224_09_49_42_Pro
Sen všetkých cestovateľov - Rio de Janeiro. V Riu, spolu s predmestiami, žije okolo 11,5 milióna obyvateľov. Mesto patrí medzi najnavštevovanejšie turistické destinácie Južnej Ameriky.
Vpredu legendárna pláž Copacabana, vľavo pláž povestná veľkými vlnami, hojne navštevovaná surfistami - Ipanema. Vpravo záliv vo štvrti Botafogo s množstvom kotviacich plavidiel, vpravo vpredu Pão de Açúcar (Cukrová homola), v strede obrázka  kopec Corcovado (Hrbáč) so sochou Krista, biely krúžok hore, mierne vpravo, je olympijský štadión Maracana

DSC05501
V r. 2016 poriadalo Rio Olympijské hry. So Soňou sme si v r. 2014 jednoducho povedali, že sa ich zúčastníme. Ale nie ako diváci - ako atlétii! V bežných discpilínach, ako je šprint, skoky, hody by sme určite nemali šancu, a tak sme začali trénovať trochu kurióznu, netradičnú atletickú disciplínu - beh so zviazanými vnútornými nohami. Dvojročný tréning zlepšil naše výsledky i sebavedomie natoľko, že sme v lete r. 2016 nasadli do lietadla, splniť si svoj sen - štartovať na olympiáde.
Keď sme sa chceli v našej olympijskej dedine prihlásiť do súťaže, povedali nám, že nejaký somár z MOV zrušil túto disciplínu ešte v r. 1930. Tiež nás odmietli ubytovať. Jednoducho nás vyhodili. Zostali sme prakticky na ulici. Nakoniec sa nám podarilo nájsť lacné prenocovanie v akomsi zastrčenom 90-ročnom baraku pri pláži. Copacabana Palace.

DSC05512
Hotel patrí do siete Belmond, v r. 2008 bol vyhlásený za kultúrne dedičstvo Rio de Janeira. Postavený v r. 1923 v štýle Art Deco.

DSC05513
Leží pri pláži Copacabana, od ktorej ho oddeľuje len cesta.

DSC05584
História hotela je bohatá - bývali v ňom mnohé slávne osobnosti, ako napr. Marilyn Monroe, Gina Lollobrigida, Elizabeth Taylorová, Brigitte Bardotová, princezná Diana, princ Charles, Madonna, Michael Jackson, Luciano Pavarotti, nórska kráľovná Sonja, Walt Disney, Bill Gates, Elton John, Robbie Williams, M. Schumacher, R. Polanski, J.P. Sartre, Richard Gere, Sting a mnohí iní. Na stenách sú ich fotografie s podpisom. Ponúkali sme vedeniu hotela aj naše fotografie. Jednoducho ich odmietli. Čudná krajina.

WP_20160224_00_04_41_Pro
Deň pred naším príchodom sa z hotela odsťahovali Rolling Stones, ktorí mali na Copacabane koncert. Na stene je foto Micka Jaggera v čase jeho prvej návštevy (ústa má rovnaké, hlas tiež). Taká smola, na ich hudbe som vyrastal. (Mohol som si s ním zaplávať v bazéne.)

DSC05626
Pri cestovaní sa má človek sústrediť skôr na zážitky, než na materiálne pohodlie - ubytovanie môže byť aj skromnejšie: stačí veľká spálňa s klímou + balkón s ležadlami + mramorová kúpeľňa s vírivkou + pracovňa s písacím stolom, hotelovou službou na telefóne, televízorom s obrazovkou 3 x 2 metre a  rýchlym internetom.

WP_20160223_07_03_00_Pro
A propo, k tým zážitkom: rozhodne k nim patria aj kulinárske. Čo poviete na takéto raňajky? Prešiel som na tento štýl aj doma ... len tá "Lidl chuť" je trochu iná... 

DSC05638
Copacabana - zrejme najznámejšia pláž na svete. Je dlhá 4 kilometre. Patrí do svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. More je obyčajne dosť rozvlnené. Piesok je však nádherne jemný a teplota vzduchu i vody príjemná.

DSC05639
V r. 2013 slúžil na pláži svätú omšu pápež František.

DSC05633
V rámci OH 2016 sa priamo na nej uskutočnili súťaže v plážovom volejbale. Lepšie prostredie na tento šport si ťažko predstaviť.

WP_20160223_14_21_25_Pro
Štvrť Botafogo s množstvom kotviacich jácht na hladine zálivu. Za ním známa Cukrová homoľa.


Turistov na predvrchol a vrchol vyvezú kabínky zavesené na lane v úctyhodnej výške. Hrôza. V lanovke si vždy predstavujem, ako vypadáva dno.
Existuje však možnosť zachrániť sa (rady Ivana Mládka):
(1) Pred nastúpením do lanovky sa predvedčte, či má kabínka dno.
(2) Ak má kabínka dno, počas jazdy kontrolujte, či sa dno neuvoľňuje.
(3) Ak sa dno uvoľní, chyťte sa madiel na strope kabínky.
(4) Ak na ne nedočiahnete, chyťte sa tých, čo na ne dočiahnu.
(5) Dávajte si pritom pozor, aby ste sa nechytili tých, čo na ne tiež nedočiahnu.

WP_20160223_16_00_16_Pro
Na Cukrovú homoľu sa jazdí na dvakrát: najprv na kopec Morro da Urca (220 m) - práve sme na ňom - a potom (aby zimomriavok nebolo málo) hore na Pao de Acúcar (390 m).

WP_20160223_15_47_11_Pro
Pohľad z lanovky. Vľavo pláž Copacabana, vpravo vzadu v hmle kopec so sochou Krista.

WP_20160223_15_41_24_Pro
Hora je súčasťou národného parku Tijuca.

WP_20160223_15_30_21_Pro
Záliv v štvrti Botafogo s jachtami, vzadu mierne vľavo kopec Corcovado so sochou Krista.

WP_20160223_15_34_37_Pro
Za rok sa na Cukrovej homoli urobí 115 589 784 222 565 selfie fotografií. Jednu sme pridali.

WP_20160223_15_43_37_Pro
Vôbec sa nečudujem Portugalcom, ktorí tu 1. januára 1502 očarení panorámou tohto miesta pristáli. Pretože bol január (ináč stred leta), nazvali ho Rio de Janeiro - Januárová zátoka (rieka).

(pokračovanie časom)

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
107
Počet nazbieraných
7, 307

Bývam pri Nitre na okraji strašidelného pohoria Tribeč. Som dlhoročný splavovač riek, jazier a morí. Okrem toho sem-tam vydávam knihy.

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť