2921
https://blog.enigma.sk/wp-content/uploads/2019/07/damčo-na-gitare.jpg
25.02.2022 - 20:33
0
49
901

Nauč sa milovať kreatívne - úvod

Predstav si, že ideš na výlet. Vážne, skús si to predstaviť. Povedzme, že sa chystáš na turistiku. Napríklad na Štrbské pleso. A potom na Hrebienok pozrieť vodopády.

Schválne som navrhol tento typ turistiky. Nevyžaduje totiž profesionálne vodcovské schopnosti ani špičkové vybavenie či drahé pomôcky. To však neznamená, že by si mal svoju prípravu podceniť. Aj tu je nutné myslieť na vhodnú pevnú obuv, dostatok jedla a tekutín, prípadne pršiplášť, ak by došlo k náhlej zmene počasia.

Sú to určité ingrediencie, ktoré sú nevyhnutné pre našu bezpečnosť a komfort. Ak by sme si nezaobstarali vhodnú pevnú obuv, mohli by sme si nešťastnou náhodou vyvrtnúť členok. Podobne by sme cítili potrebu hladu, ak by sme si vopred nepripravili do batoha desiatu. Predstav si, že by sa ti to stalo. Miesto toho, aby si si užíval prítomný okamih hrmotu padajúcej vody, ustavične blúdiš v myšlienkach a premýšľaš nad tým, ako sa naplníš rýchlym občerstvením. Stavím sa s tebou, že z toho výletu nič extra nebude.

Možno sa sám seba pýtaš, čo to má spoločné so vzťahom. S tvojím vzťahom. Veď predsa na jedlo myslí každý! A to isté platí aj na pršiplášť alebo pevnú obuv. Tak prečo sa bavíme práve o týchto ingredienciách? A čo to má spoločné s tvojím vzťahom? Mám pre teba jednoduchú odpoveď: Ingrediencie na správne fungovanie vzťahu sú ako veci, ktoré je prospešné pribaliť si, keď sa chystáme na výlet. Sú pre nás ale veľmi dôležité, pokiaľ máme v úmysle zažiť skvelé dobrodružstvo, neriešiť hlad a predísť prípadným poraneniam. Dá sa bez nich absolvovať výlet? Pravdaže. Dá sa ten výlet užiť si naplno? Asi ťažko.

Pravdepodobne začínaš tušiť, čo tým mienim povedať. Tak ako je žiadané vhodne sa nachystať na akúkoľvek turistiku, aby sme predišli možným zraneniam, poprípade sa uchránili pred náhlou prehánkou, tak aj vo vzťahoch je adekvátne a do budúcna osožné ovládať niektoré zručnosti. Zručnosti, ktoré nás jednoducho posunú vpred.

Dovoľ mi položiť ti nasledujúcu otázku: Prečo má väčšina ľudí pocit, že ich vzťah časom upadá do akejsi neustálej a neutíchajúcej dennej rutiny? Akoby v ňom niečo postupne vyprchalo. Obklopení celým svetom len reagujeme na každodenné správy, politické názory a sýtime sa negatívnymi informáciami. Prečo sa z nášho vzťahu vytratí tak skoro to tajomno a dobrodružstvo?

Toľko otázok. Chýbajúce odpovede. Nezodpovedané otázky. Áno, máme nezodpovedané otázky, s ktorými sme sa časom úplne zmierili. Prestali sme na ne hľadať odpovede. Lenže v hĺbke duše vieme, že to nie je správne. Tajne dúfame, že sa všetko zmení. Možno raz. Chceš počuť pravdu? Nezmení. Všetko ostane rovnaké, pokiaľ neurobíš zmenu ty! Áno, ty. Bez teba to nejde. Ja to za teba neurobím.

Si pripravený? Verím, že áno!

Pridal/a Damco dňa 25.02.2022 - 20:33

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
6
Počet nazbieraných
252
Som študent, ktorý odmalička vyrastal úzko spätý s prírodou, odkiaľ čerpám námety pre svoju literárnu tvorbu.
Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť