406
Cestovateľský blog

Benátska lagúna 2014 - III. časť

V súčasnosti len málo osídlený ostrov Benátskej lagúny, z ostrovov však bol osídlený prvý - už medzi 5. a 6. storočím. Uchýlili sa sem utečenci z pevniny zo strachu pred nájazdmi Hunov. Celkom vzadu vidieť baziliku Santa Maria Assunta s vysokou štvorhrannou zvonicou. Bazilika je najstarším chrámom lagúny.

Dnes sú kanály ostrova zanesené a zarastené - funkčný je len jeden. Objektom pre fotoaparáty turistov je určite Diablov most cez kanál. Sedia na ňom dve diablice. 

Na Torcelle - práve poblíž tohto miesta - rok žil a tvoril Ernest Hemingway.

Malé múzeum antických a ranokresťanských pamiatok pod holým nebom.


Chrám Santa Fosca.


Výhľad zo zvonice baziliky Santa Maria Assunta. Vyliezli na ňu Zdenka a Laco.

Do rozľahlých močiarov sa kočovným Hunom na koňoch určite príliš nechcelo.


Pekný výhľad na susedný ostrov, ktorý už poznáme - Burano.


Romantika jak sviňa, povedal by Feri.


V posledný deň sme si naplánovali záverečnú slávnostnú plavbu okolo Benátok - práve míňame vjazd do Canale Grande. Je na ňom vždy čulý ruch.


Plávame okolo nábrežia s Dóžacím palácom. Bežní turisti stoja oproti na nábreží, dívajú sa na našu loď, vzdychajú a závidia.


Pohľad na druhú stranu Canale della Giudecca, po ktorom plávame - na ostrov Giudecca. Fotoaparáty a kamery idú na doraz.


Bella Venezia sa o chvíľu stratí v diaľke. Opúšťame oblasť veľkých ostrovov a mierime na juh.


Cestou domov dávame prednosť obrovskej lodi, ktorá vplávala do lagúny cez morskú bránu. Naša loď vyzerala vedľa nej, ako orechová škrupinka.


Na najjužnejšom okraji lagúny nás víta Chioggia - východisko našej plavby.


Ešte posledné foto posádky na krásnom moste...


... posledné kúpanie sa v mori na Lido di Sottomarina...


... posledná prechádzka nočnou romantickou Chioggiou...


... a rozprávke je koniec - lebo zazvonil (lodný) zvon(i)ec.
(P.S. Určite sa sem vrátime. Možno i s niekým z Vás, čo toto čítate.)

Pokiaľ vám táto trojdielna reportáž z našej plavby nestačila, ponúkame vám možnosť pozrieť si cestu detailnejšie objektívom našich štyroch fotoaparátov:

Danka a Feri

Kaja, Marek a Milan

Zdenka a Laco

Captain Vlado

VAROVANIE: Súvislé čítanie a prezeranie troch dielov obrazovej reportáže a následne štyroch obrazových galérií (spolu 520 fotografií) bez prestávky, môže spôsobiť dezintegráciu vašej osobnosti, prejavujúcu sa napr. nesúvislým vykrikovaním talianských výrazov (aj neslušných) zo sna, príp. aj na verejnosti. Takto rozsiahly materiál si preto dávkujte postupne, ako liek, vhodný na jesenné a zimné depresie nášho podnebného pásma.

Pridať nový komentár

Viac o autorovi

Počet príspevkov:
107
Počet nazbieraných
7, 305

Bývam pri Nitre na okraji strašidelného pohoria Tribeč. Som dlhoročný splavovač riek, jazier a morí. Okrem toho sem-tam vydávam knihy.

Všetky príspevky od autora

Príspevky, ktoré by sa vám mohli páčiť